Godzina
|
Zaplanowane działania
|
630
|
|
630 - 800
|
- zabawy dowolne indywidualne i grupowe służące realizacji pomysłów
oraz potrzeb dzieci
- praca korekcyjno – kompensacyjna stymulująca rozwój dzieci
|
800 - 830
|
- trening samoobsługi podczas śniadania i czynności toaletowych
|
830 - 900
|
- zajęcia rozwijające aktywność dzieci z wykorzystaniem różnych metod pracy, m.in.: elementów Porannego Kręgu, pedagogiki zabawy – chusty animacyjnej Klanza, Kontaktu i komunikacji M. Ch. Knill, Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, Dobrego Startu M. Bogdanowicz, metody odimiennej I. Majchrzak
|
900 - 1000
|
- realizacja zadań edukacyjnych poprzez spacery, gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe lub ogrodnicze (w razie nieodpowiedniej pogody zajęcia odbywają się w Sali Doświadczania Świata lub sali przedszkolnej)
|
1000 - 1015
|
- trening spożywania posiłku – II śniadanie
- zabiegi higieniczno - sanitarne
|
1015 - 1045
|
- realizacja zadań edukacyjnych zawartych w Indywidualnych Programach Edukacyjno – Terapeutycznych (IPET) uwzględniających podstawę programową, program wychowania przedszkolnego i miesięczne plany pracy, w tym język angielski - 30 minut - dzieci 5,6 - letnie
|
1045 - 1145
|
- zabawy dowolne dające dzieciom możliwość aktywizacji i rozwijające ich zainteresowania
|
1145 - 1230
|
- odpoczynek (słuchanie muzyki, bajek, wyciszanie się)
|
1230 - 1300
|
- trening samoobsługi podczas obiadu i czynności toaletowych
|
1300 - 1530
|
- zajęcia indywidualne w oparciu o IPET lub zajęcia dodatkowe, np. religia, muzykoterapia, dogoterapia
- rozmowa dzieci z nauczycielem (z uwzględnieniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej), wspólne podsumowanie dnia
- zabawy wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju
|
1530
|
|