Pytania i odpowiedzi dot. przetargu
1)
W porównaniu do projektu Umowy poprzednio ogłoszonych przetargów usunęli Państwo z treści umowy wymagania w zakresie udzielenia przez Wykonawcę gwarancji jakości na pojazd/przedmiot zamówienia, jednak nie dokonali Państwo dalszych zmian. I tak np. w §5 ust. 1 projektu umowy zapisano, że pojazd będzie używany na zasadach określonych przez Wykonawcę w karcie i książce gwarancyjnej, w §9 Wykonawca obciążony został karami umownymi za zwłokę w usuwaniu wad.
Odpowiedzialność za wady rzeczy powinien ponosić Sprzedawca względem Zamawiającego, a nie Wykonawca (finansujący). Kwestie wad i żądania ich usunięcia powinno następować bez udziału finansującego, a więc na linii Zamawiający – Sprzedawca.
ODP. Zamawiający dokona korekty w paragrafie 5 ust. 1 projektu umowy zastępując słowo ,,Wykonawcą „ słowem ,,Producenta”. W paragrafie 9 pkt. 2 ppkt. 2) doprecyzowuje zapis w wyniku czego otrzymuje brzmienie: 2) za zwłokę w terminie dotyczącym przystąpienia do usuwania wad, usterek ujawnionych w trakcie odbioru przedmiotu leasingu, w wysokości 0,05 % całości wynagrodzenia brutto określonego w paragrafie 6 ust. 1 niniejszej umowy za każdy dzień zwłoki
2)
§1 ust. 7 Umowy - zamawiający może się wstrzymać z zapłatą rat leasingowych, albo wręcz może odstąpić od umowy leasingu w razie gdy zamawiający stwierdzi podczas korzystania z autobusu, że autobus posiada 1) wady 2) wyposażenie, które jest nieodpowiednie do potrzeb zamawiającego. Zamawiający nie może obniżyć wynagrodzenia, co więcej nie może obniżyć oraz odstąpić od Umowy (zapis ten jest sprzeczny).
ODP. W paragrafie 1 Zamawiający koryguje błędną kolejność dotyczącą pkt 4 (5), 5 (6), 6 (7)
W paragrafie 1 ust 7 (6) Umowy doprecyzowuje zapis dodając zwrot ,, podczas odbioru autobusu”. Zapis ten po korekcie otrzymuje brzmienie 6) w przypadku stwierdzenia podczas odbioru PL, ze dostarczony autobus posiada wadliwe wyposażenie tj. nieprzydatne lub niezgodne z potrzebami Zamawiającego bądź nie działające w sposób należyty, lub jest ono niezgodnie z obowiązującymi przepisami, Zamawiający może odmówić zapłaty
i żądać ich naprawy lub obniżyć wynagrodzenie oraz odstąpić od umowy z winy Wykonawcy.
3)
- 2 ust. 2 oraz ust. 3 – jeżeli zamawiający wymaga by umowa leasingu trwała 60 miesięcy to możliwość nabycia własności nastąpi po upływie 60 miesięcy (60 rat), tj. podstawowego okresu umowy leasingu. Do podstawowego okresu umowy leasingu (wg def. Art. 17 a pkt 3) Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych) nie wlicza się okresu „uprawniającego” do nabycia przedmiotu leasingu za hipotetyczną wartość netto środków trwałych (…) czyli za tzw. wartość końcową.
ODP. W paragrafie 2 dodaje się punkt 4 w brzmieniu : 4) wykupu PL za cenę ……………………. Nastąpi po uregulowaniu ostatniej raty leasingu.
4)
§10 ust. 1 pkt. 1 lit b) – zapis nieważny bo niezgodny z art. 83 ustawy Prawo upadłościowe, czyli należy go traktować jakby go nie było.
ODP. Paragraf 10 ust. 1 pkt 1 lit.b) Zamawiający nie dopuszcza wykreślenia w/w zapisu ponieważ nakaz zajęcia majątku wcale nie musi wiązać się z postępowaniem upadłościowym i nie upatruję w tym zapisie naruszenia przepisu art. 83 ustawy prawo upadłościowe. Nakaz zajęcia majątku wykonawcy może być wystawiony również w zwykłym postępowaniu cywilnym, np. jak postanowienie o zabezpieczeniu roszczenia
III.pkt.6) SIWZ Pierwsza rata musi być zapłacona w terminie wyznaczonym w harmonogramie Umowy, tj. jeżeli Zamawiający ustali w umowie, że Okresowe Opłaty Leasingowe (OOL) będzie wnosił na przykład do 20 dnia każdego miesiąca, to także płatność 1 OOL musi nastąpić do tego dnia miesiąca następującego po miesiącu rejestracji/wydania Przedmiotu Leasingu.
ODP. Zamawiający dopuszcza zmianę zapisu w/w punkcie SIWZ na: ,,pierwsza rata leasingowa zostanie opłacona w terminie wyznaczonym w harmonogramie umowy po protokolarnym odbiorze autobusu”.
III.pkt.7) SIWZ Wniesienie środków na poczet wykupu musi nastąpić do ostatniego dnia miesiąca, w którym przypada płatność ostatniej okresowej Opłaty Leasingowej. Podstawą przeniesienia własności jest faktura sprzedaży oraz Oświadczenie Finansującego o przyjęciu oferty Korzystającego zakupu Przedmiotu Leasingu.
ODP. Zamawiający dopuszcza zmianę zapisu w w/w punkcie na : 7)Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykupu autobusu za ceną określoną w pkt 1 ppkt. 5) na podstawie odrębnej umowy kupna – sprzedaży w terminie do ostatniego dnia miesiąca, w którym przypada płatność ostatniej raty leasingowej.
III.pkt.9.SIWZ Na dzień zawarcia UL nie można z góry określić wszelkich kosztów realizacji Umowy Leasingu i uznać, że poza wymienionym wynagrodzeniem (opłata wstępna, raty oraz wykup) Korzystający (Zamawiający) nie poniesie żadnych dodatkowych opłat. Niektóre koszty powstają w jej trakcie, a ich wysokość określa wykaz usług oraz wykaz usług dodatkowych.
ODP. Zamawiający w cz. XXI pkt 2 SIWZ wyraził akceptację Ogólnych Warunków Umowy Leasingu Operacyjnego, który zawiera Tabelę Opłat i Prowizji mających zastosowanie w sytuacjach uzasadnionych do ich zastosowania, pod warunkiem, ze nie będą one mniej korzystne niż postanowienia umowy stanowiącej załącznik nr 5 do SIWZ.
III pkt.11SIWZ
Rejestracji autobusu w odpowiednim Wydziale Komunikacji dokonuje Wykonawca, jako właściciel pojazdu, lecz na koszt Zamawiającego zgodnie z aktualną Tabelą Opłat i Prowizji.
ODP. Zamawiający dopuszcza poniesienie kosztów rejestracji zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji.